Bloggen och det mesta och lite till....

2015-10-02
12:44:31

Mönsterbyte
Idag kände jag att det var dags att prova något nytt.
Jag ritade av och klippte till mönster fr pyttesmå pyjamasar (44/46).
Lade tyget femdubbelt och sparade en massa tid på att det skära det så. Tänkte inte på att DET ska vara dubbelvikt för bakstycket... Blev ordentligt svettigt ett tag innan jag fått till det så att kniven gått igenom alla lagren.

Jag tycker inte att de är lika roliga att sy som bodysarna, men man får till kroppstäckande plagg på mycket kortare tid än om man ska sy både byxa och body.
Älskar JNY's Jersey, den är lite kraftigare än många andra och av väldigt bra kvalitet. Sponsringstyget därifrån är nu uppsytt och jag har tagit mig an den privata högen. Jag vet inte hur många plagg jag får ut på en meter tyg, men jag ska hålla räkningen, det ska bli skoj att se.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: